اشراف

وبلاگی برای رصد و اشراف بر اخبار و وقایع مهم جهان

اشراف

وبلاگی برای رصد و اشراف بر اخبار و وقایع مهم جهان

اشراف

موش پرستی در هند

| سه شنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۳، ۰۷:۴۹ ق.ظ

    معبدی به نام کارنی ماتا که بیش از 20 هزار موش را در خود جای داده است روزانه میزبان موش پرستان هندوستان در استان راجستان می باشد. تمامی موشهای موجود در این معبد از کانال های فاضلاب محله های اطراف به این معبد هدایت می شوند و مردم برای انجام عبادت به آنها شیر و غذا می دهند. علاوه بر این دیوارها و موانعی برای جلوگیری از ورود دیگر حیوانات به این عبادتگاه و آسیب زدن آنها به موش ها ایجاد شده است. موش ها هم با آزادی کامل در مکان های مختلف عبادتگاه در رفت و آمد هستند و هیچ کس مانعی در برابر آنها ایجاد نمی کند. این موش ها حتی مجبور نیستند در جستجوی غذا باشند زیرا شیر و غذا در ظرف های بزرگ در همه جای عبادتگاه وجود دارد.

غذای موش ها هم محدود به شیر و پنیر نیست بلکه برخی افراد برای آنها انواع شیرینی و غذای آماده می آورند. 
پیروان آئیین عبادت موش ها معتقدند موش تجسم زنده الهه ای به نام کارنی ماتا است. الهه ای که نام معبد هم از او گرفته شده است. کارنی ماتا نام زن هندویی است که در قرن 14 میلادی زندگی می کرد؛ حیات زاهدانه ای داشته و بسیار مورد احترام مردم بود. 
 مسؤولان عبادتگاه هم با هشدار به مراجعه کنندگان اعلام کرده اند هر فردی که منجر به مرگ یک موش شود باید برای کفاره این گناهش، مجسمه ای از موش از جنس طلا یا نقره تهیه و در عبادتگاه نصب کند. 

اینجاست که ما مسلمانها به مسلمانی خود بیش از پیش افتخار و مباهات می کنیم . ضمنا تا حالا فکر کردید چرا گروه های تروریستی تابحال یکبار هم به این اماکن حمله نکردن ؟
















نظرات  (۱)

  • سید نجم الدین
  • اخرش به موش پرستا توهین کردی و دین خودتو برتر دونستی .باید ب عقاید دیگران هم احترام قایل باشی بالاخره اونها هم انسان هستند 

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی